Садівська громада
Сумська область, Сумський район

КОМУНІКАЦІЯ БЕЗ БАР’ЄРІВ: ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З ВЕТЕРАНАМИ ЗАЛЕЖНО ВІД ПОРУШЕННЯ, ЯКЕ МАЄ ЛЮДИНА (ЗОРУ, СЛУХУ, МОВЛЕННЯ)

Дата: 08.03.2024 08:59
Кількість переглядів: 80

У «Довіднику безбар’єрності» зібрано корисні поради, як побудувати ефективну комунікацію без бар’єрів з ветеранами, котрі мають порушення зору, слуху, мовлення

Особливості спілкування з ветеранами /ветеранками, котрі мають порушення зору:

- при зустрічі обов’язково назвіть себе та людей, які з вами. Можете описати місце, де ви перебуваєте (якщо це буде доречно);

- можете запропонувати людині свою руку;

- завжди звертайтеся напряму до людини з порушеннями зору, а не до її супровідника / супровідниці;

- якщо ви читаєте для людини, яка погано бачить, спочатку розкажіть їй про те, що ви збираєтеся читати. Не пропускайте інформацію, якщо вас про це не попросять.

 

Особливості спілкування з ветеранами / ветеранками, котрі мають порушення слуху:

- розмовляючи з людиною, дивіться на неї;

- щоб привернути увагу людини, назвіть її ім’я. Можна помахати їй рукою або легенько постукати по плечу, але це не має бути несподівано. Намагайтеся встановити зоровий контакт, висловлюйте свою думку чітко й лаконічно;

- говоріть рівно, не варто надмірно підкреслювати що-небудь;

- якщо вас просять кількаразово повторити щось, спробуйте перефразувати сказане;

- не затуляйте своє обличчя руками, волоссям чи будь-якими предметами (часто люди з порушеннями слуху чудово читають по губах);

- не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте фрази-містки на кшталт: «Добре, тепер ми можемо обговорити…»;

- запитайте, чи не буде простіше підтримувати зв’язок у переписці;

- інформацію, яка містить число чи адресу, краще написати.

 

Особливості комунікації з ветеранами/ветеранками, котрі мають порушення мовлення:

- не ігноруйте людей, яким важко говорити, не перебивайте людину, починайте говорити лише тоді, коли переконаєтеся, що вона договорила;

- уважно вислухайте людину, будьте терплячими, зачекайте поки людина сама закінчить фразу;

- не виправляйте людину і не закінчуйте думку за неї;

- не намагайтеся пришвидшити розмову;

- не робіть вигляд, що зрозуміли людину, якщо насправді це не так, – краще перепитати;

- підтримуйте візуальний контакт.

 

Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, котрі мають ментальні порушення:

- не треба думати, що людина, яка має ментальні порушення, обов’язково потребує спеціального поводження;

- спілкуйтеся з людиною як з особистістю. Не варто робити передчасних висновків на основі досвіду спілкування з іншими людьми, які мають такий самий діагноз;

- міфом є думка, що люди, які мають проблеми, пов’язані із ментальним здоров’ям, більше за інших схильні до насильства.

З «Довідника безбарєрності»: https://bf.in.ua/combat_exp/osoblyvosti-spilkuvannia-zalezhno-vid-porushennia-iake-maie-liudyna-zoru-slukhu-movlennia/

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь