БУТИ ОБІЗНАНИМ ПЛАТНИКОМ ПОДАТКІВ ТА ВОЛОДІТИ ІНФОРМАЦІЄЮ ЩОДО МОЖЛИВИХ КАНАЛІВ КОМУНІКАЦІЇ З ПОДАТКІВЦЯМИ НА МІСЦЯХ Є КРИТИЧНО ВАЖЛИВИМ, ОСОБЛИВО В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ
Платники податків є важливими суб'єктами податкових відносин. Вони забезпечують наповнення бюджету, який є джерелом фінансування державних програм та видатків. Тому важливо, щоб платники податків були обізнаними завжди і в мирні часи, а в умовах війни важливість поінформованості платників податків важко переоцінити. Знання можливих каналів комунікації з податковою службою особливо в регіонах має вирішальне значення для оперативного та точного вирішення їхніх податкових питань. Сьогодні через переміщення людей, руйнування інфраструктури та інші фактори платникам податків може бути важко отримати необхідну інформацію або виконати необхідні дії.
Політика відкритості та прозорості була і залишається пріоритетним напрямом роботи податківців Сумщини, коли акцент робиться на своєчасному наданні необхідної допомоги або оперативного розв’язання проблемного питання платника. У воєнний час ситуація може змінюватися дуже швидко, тому оперативність та точність вирішення податкових питань стає ключовою. Якщо платники будуть володіти інформацією щодо того, куди звертатися, вони зможуть швидко отримати необхідну підтримку та вирішити свої питання без зайвих затримок.
Сьогодні існує багато різних каналів інформаційної взаємодії, які дозволяють платникам податків отримувати інформацію та консультації від податкової служби.
По-перше, це офіційні вебпортал ДПС України (https:// tax.gov.ua/) та субсайти областей (субсайт Головного управління ДПС у Сумській області https://sumy.tax.gov.ua/) - інтернет-ресурси податкової служби, де розміщена найактуальніша інформація.
По-друге, це телефонні лінії, де можна отримати відповіді на конкретні питання. Особливо актуальною є можливість отримання телефонних консультацій для платників податків проживаючих у громадах, які є прикордонними та щоденно потерпають від обстрілів з боку росії. У таких громадах може бути ускладнений доступ до податкових органів, а також може бути відсутній зв'язок з Інтернетом. Фахівці Сумщини, які консультують платників за телефоном мають відповідну підготовку та досвід, щоб надавати якісні та актуальні відповіді. Всі наші телефони оприлюднено на субсайті у розділі «Контакти» https://sumy.tax.gov.ua/kontakti/.
Важливо також не втрачати з вигляду можливості соціальних мереж, де ми також надаємо оперативно важливу інформацію та відповіді на запитання. У першу чергу – месенджер Фейсбуку, звернувшись в особистих повідомленнях на нашій офіційній сторінці (https://www.facebook.com/tax.sumy) платник оперативно отримує зворотню комунікацію від пресслужби установи.
Важливо звернути увагу платників на ще один дієвий ресурс - Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Сумській області де платники можуть отримати інформаційно-консультативну допомогу в стислі терміни.
Комунікаційна податкова платформа – це ефективний майданчик для якісної комунікації з громадськістю та бізнес-спільнотою нашого регіону. Цей формат спілкування у нас в області запрацював з серпня 2022 року. У центральному апараті ДПС Комунікаційна податкова платформа діє з червня 2020 року.
Мета її створення та функціонування – забезпечення нового формату взаємодії з бізнес-спільнотою, громадськістю та платниками податків, який надає дієву допомогу бізнесу в оперативному розв’язанні актуальних питань застосування податкового законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС України.
Крім того, через платформу можна звернутися із пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою між податківцями та бізнес-спільнотою.
Саме для зв’язку з учасниками платформи Сумщини створено окрему скриньку, на яку можна надсилати звернення: sumy.ikc@tax.gov.ua.
Для цього платникам потрібно сформувати питання або звернення, яке потім надіслати на вищевказану електронну адресу для розгляду.
З метою підвищення ефективності розгляду звернень рекомендуємо вказувати в листі всі необхідні дані для того, щоб комунікатор податкової мав можливість якнайшвидше зв’язатись з Вами: ПІБ, код РОНКПП, контактний номер телефону – для фізичної особи-підприємця, назва суб’єкта господарювання або громадської організації, код ЄДРПОУ, контактний номер телефону – для юридичної особи. Відповідь на звернення готується відповідальним фахівцем профільного структурного підрозділу Головного управління ДПС у Сумській області та надається в зручному для платника форматі: письмово, телефоном або під час робочої зустрічі.
Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Сумській області наразі використовує всі потенційні можливості для підтримки бізнесу в умовах дії воєнного часу та відкрита до діалогу й цілковитої взаємодії з інститутами громадянського суспільства, бізнес-асоціаціями, що представляють інтереси платників податків.
Платформа створена для більш детального розгляду окремих звернень та надання відповідей з роз’яснення окремих норм податкового законодавства, які виникають у представників інститутів громадянського суспільства, бізнес – асоціацій та платників податків.
Тобто, створено й функціонує дієвий формат роботи, який дає можливість виявляти системні проблеми та допомагати швидко та якісно розв’язати питання, що виникають у процесі ведення господарської діяльності.
Ефективні в умовах війни канали комунікації - електронні сервіси податкової.
Електронні сервіси дозволяють платникам податків отримувати інформацію та виконувати необхідні дії в електронному вигляді, не відвідуючи податковий орган. Це особливо важливо в умовах, коли пересування людей обмежене або неможливе.
- Електронний кабінет платника податків (https://cabinet.tax.gov.ua/)
- Мобільний застосунок "Моя податкова", який дозволяє платникам податків отримувати актуальну інформацію про свої податкові зобов'язання та можливості, а також виконувати необхідні дії в електронному вигляді.
- Чат-бот ДПС «StopViolationBot». Цей сервіс для громадян запущений ДПС України з липня 2022 року. Мета - забезпечення контролю за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі та громадського харчування.
- Податкова надає багато необхідної та корисної інформації у розділі «Онлайн-навчання»( https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/.
- Підписатися на телеграм канал установи можна за посиланням t.me/tax_gov_ua.
- Отримати необхідну податкову інформацію можна за телефонами головної гарячої лінія Державної податкової служби України: 0800 501 007 та звернувшись до Контакт-центру Податкової t.me/DPS_ContactCenter_bot
Центри обслуговування платників та державні податкові інспекції: робота центрів обслуговування платників дозволяє платникам податків отримати інформацію та консультації від фахівців податкової служби, а також виконати необхідні дії в присутності фахівців. Вся необхідна інформація про ЦОПи та ДПІ Сумщини доступна за посиланням http://surl.li/ketwv.
Нещодавно у Центрах обслуговування платників запроваджено електронну чергу. Платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС, щоб здійснити попередній запис до ЦОП, обрати необхідну адміністративну послугу та визначити зручні дату і час візиту, не витрачаючи зайвого часу на очікування в черзі.
- Поштова адреса Головного управління ДПС у Сумській області: 40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13
- Основні телефони установи:
- приймальня: (0542) 68-50-00;
- факс: (0542) 68-50-20, у т. ч. для запитів на публічну інформацію;
- сектор розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації управління організації роботи: (0542) 68-50-48;
- сектор інформаційної взаємодії: (0542) 68-51-11 та (0542) 68-50-72.
- Адреси для направлення електронної пошти:
- sumy.official@tax.gov.ua
- sumy.publicinfo@tax.gov.ua - для запитів на публічну інформацію
- sumy.zvernennya@tax.gov.ua - поштова скринька для подання громадянами письмових звернень в електронному вигляді (відповідно до вимог Закону України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян»)
- sumy.press@tax.gov.ua – сектор інформаційної взаємодії.
Шановні платники податків Сумщини Головне управління ДПС у Сумській області прагне щоб ви були максимально завчасно інформовані.
Вивчайте можливості зручних шляхів комунікації з податковою службою, моніторте офіційні джерела і не соромтеся звертатися за допомогою до фахівців. Розуміння, на який ресурс звернутися, забезпечить вам оперативність та точність вирішення податкових питань, що надзвичайно важливо у цих важких умовах життя.
- Використовуйте електронні сервіси для отримання інформації та виконання необхідних дій.
- Звертайтеся до телефонної лінії податкової служби у разі виникнення питань.
Пресслужба Головного управління ДПС у Сумській області