ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ "СТРАТЕГІЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ САДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2023-2027 РОКИ"
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування
«Стратегія сталого розвитку Садівської сільської територіальної громади на 2023-2027 роки»
1. Інформація про замовника:
Садівська сільська територіальна громада Сумського району Сумської області, 42343, Україна, Сумська обл., Сумський р-н, село Сад, вул. Войти, буд. 5, email: sad.fin@ukr.net.
2. Вид та основні цілі проєкту документа державного планування (ДДП), його зв’язок з іншими документами державного планування.
Стратегія сталого розвитку Садівської сільської територіальної громади на 2023-2027 роки (далі – Стратегія) є головним планувальним документом Садівської сільської ради, що визначає цілі, завдання, пріоритети розвитку громади з урахуванням тенденцій регіонального розвитку, загальнодержавних та регіональних пріоритетів, оцінки сильних та слабких сторін розвитку громади, можливостей, загроз і проблем.
Головною метою розроблення Стратегії є формування нового бачення сталого місцевого розвитку шляхом формування комплексної системи управління громадою, підвищення конкурентоспроможності місцевої економіки, інвестиційної привабливості, якості життя у громаді через ефективне використання ресурсів та реалізацію узгоджених інтересів влади, громади та бізнесу. Метою Стратегії є забезпечення динамічного розвитку Садівської сільської територіальної громади на період до 2027 року, підвищення якості життя та добробуту населення, а також, підвищення її конкурентоспроможності через розвиток малого та середнього бізнесу.
Законодавчим підґрунтям розробленої Стратегії є:
Конституція України;
Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про регулювання містобудівної діяльності»;
Указ Президента України від 12 січня 2015 р. № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна - 2020»;
постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки», від 11 листопада 2015 р. № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів», від 11.11.2015 р. № 931 «Про затвердження Порядку розроблення Державної стратегії регіонального розвитку України і плану заходів з її реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених Стратегії і плану заходів»;
накази Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.03.2016 р. № 79 «Про затвердження Методики розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації», від 30.03.2016 р. № 75 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади», наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 21 грудня 2022 року № 265 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо прорядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад»;
Стратегія регіонального розвитку Сумської області на 2021-2027 роки.
3. Визначення якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Проєкт Стратегії Садівської сільської територіальної громади визначає стратегічні, оперативні цілі та завдання розвитку територіальної громади.
Завдання передбачають низку заходів та проєктів, серед яких можуть бути види діяльності, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів здійснюється процедура оцінки впливу на довкілля.
Враховуючи, що Стратегія є консолідуючим документом короткострокового планування, вона безпосередньо самостійно не визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких передбачено процедуру оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів). Такі умови будуть визначатися в інвестиційних проєктах або у проєктній документації на відповідні об’єкти будівництва.
4. Ймовірні наслідки
У процесі здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації завдань Стратегії:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, за такими компонентами:
атмосферне повітря;
водні ресурси;
земельні ресурси;
біорізноманіття та рекреаційні зони;
здоров'я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО планується розглянути ймовірні наслідки цих територій.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення – не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо проєкт ДДП не буде затверджено:
Стратегія є головним планувальним документом Садівської сільської ради, що визначає цілі, завдання, пріоритети розвитку громади з урахуванням тенденцій регіонального розвитку, загальнодержавних та регіональних пріоритетів, оцінки сильних та слабких сторін розвитку громади, можливостей, загроз і проблем. Метою Стратегії є забезпечення динамічного розвитку Садівської сільської територіальної громади на період до 2027 року, підвищення якості життя та добробуту населення, а також, підвищення її конкурентоспроможності через розвиток малого та середнього бізнесу.
Стратегія не передбачає використання «нульового сценарію» (без затвердження проєкту ДДП) під час планування головних цілей, завдань та пріоритетів розвитку громади. Однак, відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», до Звіту про СЕО буде включено характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки (СЕО).
Під час проведення СЕО наслідків виконання документу державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, будуть використовуватись такі аналітичні методи:
порівняльний аналіз;
аналіз тенденцій;
SWOT-аналіз;
цільовий аналіз та інші.
Для проведення СЕО будуть використані доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Під час проведення СЕО буде здійснено збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту Стратегії з точки зору екологічної ситуації. При відсутності достовірних відомостей про об’єкт аналізу буде використаний метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначенні характеристик об’єктів і процесів на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів. Разом з тим, будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, коментування тощо.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання проекту ДДП.
В разі виявлення негативних наслідків від реалізації Стратегії під час проведення СЕО передбачається розглянути заходи для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством.
Так, згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями з додержанням обов’язкових екологічних вимог.
Також буде враховано заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, які передбачені іншими законодавчими актами у сфері охорони довкілля.
Заходи спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО.
Зміст Звіту про СЕО складається у відповідності до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з урахуванням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 296 від 10 серпня 2018 року (зі змінами).
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження та пропозиції, щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкта документа державного планування «Стратегія сталого розвитку Садівської сільської територіальної громади на 2023-2027 роки» громадськість має право надати протягом 15 днів (27 квітня 2023 року до 11 травня 2023 року включно) з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Садівської сільської територіальної громади Сумського району Сумської області за посиланням: https://sadivska-gromada.gov.ua/.
Пропозиції та зауваження подаються за адресою: 42343, Україна, Сумська обл., Сумський р-н, село Сад, вул. Войти, буд. 5, email: sad.fin@ukr.net
Контактна особа: Зуєва Тетяна Олександрівна – начальник відділу економіки та фінансів галузей виробничої сфери Управління фінансів та економіки Садівської сільської ради, тел. +38(099) 619-58-83.