ВІДДІЛЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ (АБІЛІТАЦІЇ) ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ
Відділення комплексної реабілітації (абілітації) для дітей з інвалідністю – структурний підрозділ КУ «Центр надання соціальних послуг», який зосереджує свою роботу на наданні дітям послуг з: соціальної , психолого-педагогічної та фізичної реабілітації дітей з інвалідністю.
У рамках вказаного комплексу реабілітаційних заходів проводиться:
- обстеження дітей з інвалідністю щодо визначення найбільш оптимальних методів та прийомів роботи з ними;
- психолого-педагогічна діагностика для виявлення та оцінки індивідуальних проблем розвитку дитини, визначення її адаптивних можливостей;
- консультування дітей з інвалідністю та їх батьків у вирішенні психологічних, педагогічних, комунікативних, освітніх та соціальних проблем;
- навчання самостійному орієнтуванню та пересуванню в навколишньому та побутовому середовищі;
- навчання навичкам самообслуговування в побуті та навичкам побутової безпеки;
- навчання дітей з інвалідністю умінню орієнтуватися в інформації і використовувати її при вирішенні практичних завдань;
- психолого-педагогічна корекція, що спрямовується на коригування психічних функцій, емоційно-вольової сфери особистості, комунікативних навичок та особистісних якостей і поведінки, розвиток творчих здібностей;
- у дітей старшого шкільного віку визначаються можливості щодо подальшого вибору професійної чи трудової діяльності та надаються відповідні рекомендації.
Фахівець-реабілітолог застосовує методики: М. Монтессорі, А. Петьо, Азарських, Г. Домана, арт-терапії (ігротерапія, лялькотерапія, казкотерапія, пісочна терапія); методики альтернативних засобів комунікації та багато інших.
Уся робота спрямована на те, щоб допомогти дітям позбавитися комплексів та страхів, корегувати порушення розвитку, зміцнити дітей фізично (ЛФК, лікувальний масаж, механотерапія та ін.), розкрити свої творчі здібності.
Арт-терапія – лікування душі дитини засобами мистецтва, а саме сприяє розвитку розширити уявлення про навколишній світ, усвідомити його цілісність та розвинути моторику рук. Педагогічна корекція - розвиток мовлення, формування елементарних математичних умінь, ознайомлення з навколишнім світом, підготовка рук до письма, впровадження елементів кондуктивної педагогіки.
Завдяки Монтессорі-терапії відбувається пізнання оточуючого світу на «дотик», підвищення точності рухів, мілкої моторики, формування предметних дій.
Театральне мистецтво сприятливо впливає на розвиток уяви й виховання почуттів, бажання зіграти роль.
Казкотерапія сприяє зняттю психоемоційної напруги, накопичення позитивного життєвого досвіду, створення моделей взаємин між людьми, розвиток мови дитини.
Терапія піском, пісочна анімація розвиває дрібну моторику, зорово-рухову координацію, уяву та увагу дитини, розкриває її творчий потенціал.
Снюзлентерапія. Заняття зі снюзлентерапії мають широкий спектр позитивного впливу на психічну, емоційну сферу дитини та загальний перебіг її реабілітації. Допомагає зменшити стомлюваність, знизити агресивність, прискорити відновлювані процеси.
Під час занять у "сухому басейні" спеціальні кульки дають відмінний масажний ефект, тим самим покращуючи обмін речовин та кровообіг. Крім того, під час активних ігор у басейні зміцнюються всі групи м'язів, а також формується правильна постава.
"Сухий дощ" сприяє психологічному розвантаженню, розвитку тактильних відчуттів, додаткової сенсорної стимуляції органів зору та дотику, закріпленню назв кольорів, допомагає у сприйнятті простору та свого тіла у цьому просторі.
Фізична реабілітація включає: лікувальну фізичну культуру, лікувальний масаж, консультування, мануальну терапію та інше. Завдяки фізичній реабілітації відбувається мобілізація резервних сил організму, попередження ускладнень та рецидивів захворювання, прискорення відновлення функцій різних органів та систем, тренування та загартування організму.
Лікувальний масаж допомагає зняти судоми контрактури м'язів, посилює їх кровообіг, живлення, запобігає атрофії.
В установі створено куточок українознавства для ознайомлення дітей з культурою та традиціями українського народу.
Наше щоденне життя, наші досягнення та дозвілля:
Затишна та комфортна атмосфера сприяє максимально швидкому досягненню бажаного результату за фізичною, педагогічною та соціальною реабілітацією.